بلاگ سایت گالری پرتو www.galleryparto.com

تولیدی میز تلویزیون اینه کنسول بوفه لوستر جاکفشی چوب و ...

بلاگ سایت گالری پرتو www.galleryparto.com

تولیدی میز تلویزیون اینه کنسول بوفه لوستر جاکفشی چوب و ...

کارخانه تولیدی برادران سیدی تولید کننده انواع میز تلویزیون آینه و کنسول بوفه لوستر جاکفشی و میز جلومبلی می باشد و با کیفیت عالی و قیمت بسیار مناسب در خدمت شما هستیم.
سایت اصلی: www.galleryparto.com

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم شما را با روکش های چوبی رایج در کشور که در ساخت سازه های اصیل چوبی استفاده می شود آشنا کنیم.

امروزه با توجه به اینکه کارهای تمام چوب ادارای قیمت های بالایی هستند و از طرفی استفاده از چوب صرفه اقتصادی ندارد از روکش های نازک درخت های مختلف استفاده می کنند.

روکش گردو

چوب گردو به دلیل سختی و مزایایی همچون مقاومت در برابر عوامل خارجی (از جمله حشرات چوب خوار و قارچ ها) که دارد از اهمیت بالایی در صنعت چوب برخوردار می باشد.روکش گردو لایه نازکی است که با دستگاه های دقیقی طی فرآیندی جدا می شود.درخت های گردو در ایران و سایر کشور ها با توجه به اینکه از اقلیم های متفاوتی هستند دارای کیفیت های مختلفی نیز می باشند.

با توجه به گرایش مردم به سمت چوب طبیعی استفاده از روکش گردو جایگزین خوبی برای استفاده از آن در ساخت سازه های اصیل چوبی می باشد.با توجه به اینکه سازه های تمام چوب قیمت بالایی دارند امروزه از ام دی اف روکش شده برای ساخت سازه های چوبی بهره می برند.

روکش ملچ

چوب ملچ جز چوب های نیمه سنگین و نیمه سخت می باشد.از جمله ویژگی های چوب ملچ مقاومت در برابر ضربه می باشد. درخت ملچ جز درختان کم یاب و گران بها است که رشد کمی دارد.درخت ملچ در استان های شمالی کشور وجود دارد و در برابر سرما از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

از روکش ملچ برای ساخت سازه های اصیل چوبی استفاده می شود.با استفاده از روکش ملچ می توان کاربرد آن را افزایش داد و در مصرف بیش از حد درخت ملچ ( با توجه به اینکه کم یاب است و رشد کمی دارد) صرفه جویی کرد. در این روش یک لایه نازک از روکش ملچ تهیه می کنند و بر روی ام دی اف روکش می کنند.

از جمله نقاط قوت روکش ملچ می توان به مقاومت در برابر آفات و همچنین مقاومت بیشتر ام دی اف اشاره کرد. از جمله معایب روکش ملچ نیز تاثیر رطوبت بر روی روکش ملچ می باشد که همین امر باعث شده که نمی توان از آن در مناطق شرجی از آن استفاده کرد.

روکش آکاژو

درخت آکااژو درختان جنگلی امریکا است که چوب آن به رنگ سرخ می باشد و دارای موج های زیبا است و برای ساختن اشیای چوبی گران بها به کار می رود.

روکش آکاژو به دو دسته آکاژو آمریکایی و آفریقایی تقسیم می شوند که در ایران روکش آکاژو آفریقایی موجود می باشد. درون روکش آکاژو قرمز رنگ و بیرون روکش آکاژو چوب نازک سفید مایل به صورتی رنگ وجود دارد.

ضربه پذیری، پرداخت عالی، پیچ خوری و میخ خوری بالا از جمله ویژگی های روکش آکاژو است؛ ولی رنگ پذیری و واکس خوری روکش آکاژو باید همراه با بتونه کاری انجام شود.

روکش کاوازینکو

روکش کاوازینکو از شفافیت و کیفیت بالاتری نسبت به روکش های ملچ و آکاژو برخوردار می باشد.

چوب یکی از قدیمی ترین و ابتدایی ترین مصالح ساختمانی موجود در طبیعت است که بشر در طول تاریخ از آن بهره برده است.از چوب در ساخت اقلام مختلفی استفاده می شود.

روی چوب ها رگه هایی موجود می باشد که گاها بعضی از رگه ها به صورت مصنوعی ساخته می شود.به طور مثال رگه های موجود روی درخت راش طبیعی است اما رگه های روکش کاوازینکو به صورت مصنوعی تولید می شود.

این رگه ها به رگه های فرآوری شده نیز مشهورند. رگه های روکش  کاوازینکو به صورت نانو تولید شده و تنوع رنگ آن ها حدود 3000 رنگ می باشد.

صنایع چوب سیدی تولید کننده انواع میز تلویزیون، آینه و کنسول، ویترین،جا کفشی و میز عسلی در ساخت سازه های اصیل چوبی از روکش های گردو و کاوازینکو استفاده می کند. این روکش ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل شما می بخشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق صفحه تماس با ما نشانی و شماره تماس ما را داشته باشید.

مطالب مرتبط:

روکش کاوازینکو/www.galleryparto.com

 
 
  • ۹۸/۱۰/۱۰
  • محمد سیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی